İçerik Fikri Oluşturma Aşamasında Faydalanabileceğiniz 6 Araç

Dijital medya dünyasının en önemli öğelerinden bir tanesi de içeriktir. Marka dinamiklerinize uygun içerik kreatifi oluşturmak; alaka düzeyi yüksek kişilere ulaşmada, web sitesi trafiği artırmada ve marka görünürlüğünü yükseltmede önemlidir. Doğru ve etkili içerik kreatifi oluşturmak kolay bir iş değildir. Bu sebeple içerik fikri oluşturma konusunda faydalanabileceğiniz 6 aracı sizlerle paylaşmak istiyoruz.

içerik-fikri-bulma-siteleri

İşte sizin için seçtiğimiz içerik fikirleri oluşturmada size yol gösterici 6 araç!

içerik-fikri-bulma-siteleri

1) Google Trends

Google Trends, içerik fikri bulmanıza yardımcı olacak anahtar kelimeleri sizlere sunmaktadır. Google kullanıcılarının yaptıkları aramalara, arama sıklığına, hangi dönemde ne kadar aratıldığına ve coğrafi dağılımına erişebilmenizi sağlar.

Google kullanıcı sayısı göz önüne alındığında Google Trends'in hem içerik fikirleri hem de içerik pazarlama konusunda etkili bir araç olduğunu söyleyebiliriz.

Google Trends ücretsiz olarak kullanılabilmektedir.

içerik-fikri-bulma-siteleri

2) Google Ads Keyword Planner (Anahtar Kelime Planlayıcı)

Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı, Google Ads'in içinde yer alan; anahtar kelimelerin arama hacmi, tahmini, TO (Tıklama Oranı) ve TBM (Tıklama Başı Maliyet) gibi değişkenlerle listeleyen bir araçtır.

Hedef kitlenin markanızla alakalı anahtar kelimeleri hangi sıklıkla ve hangi kelime öbekleriyle arattığını öğrenerek içerikleriniz için fikir çıkarabilirsiniz.

Google Ads Kelime Planlayıcı, Google tarafından ücretsiz bir şekilde sunulmaktadır. Google Anahtar Kelime Planlayıcıyı nasıl kullanacağınızı öğrenmek için buraya tıklayabilirsiniz.

içerik-fikri-bulma-siteleri

3) Ubersuggest

Ubersuggest, Neil Patel tarafından geliştirilen anahtar kelime aracıdır. Bu sayede içeriklerinizi oluşturmanıza yardımcı olacak anahtar kelimelerin; aranma hacmi, tıklama başı maliyet, yazmış olduğunuz anahtar kelime Google’a yazıldığında karşılaşılan sayfalar, yeni anahtar kelime önerileri gibi birçok faydalı bilgiye ulaşabilirsiniz.

Ubersuggest ücretsiz olarak günlük 3 anahtar kelime aratma hakkı vermektedir. 3 kelime sonrası için ücretli plana yönlendirmektedir.

içerik-fikri-bulma-siteleri

4) Pinterest

Pinterest, ilgi alanlarına göre gruplanan görsel paylaşımları içeren sosyal medya platformudur. Pinterest kelimesi Pin (panoya iğnelemek) ve ınterest (ilgi çeken şey) kelimelerinin birleşmesinden meydana gelmiştir. Siz de içeriklerinizi oluştururken markanızın içerik kreatifine uygun görseller ve fikirler bulabilirsiniz.

içerik-fikri-bulma-siteleri

5) SEMrush

SEMrush, içerik fikri oluşturma konusunda size yardımcı olabilecek en etkili araçlardan birisidir. İçerik analiz ve optimizasyonu, anahtar kelime araştırması, backlink analizi ve link inşası gibi konularda size profesyonel bir analiz hizmeti sunar.

SEMrush tamamen ücretli plana dahil bir araçtır.

içerik-fikri-bulma-siteleri

6)AnswerThePublic

AnswerThePublic, Google gibi arama motorlarından otomatik tamamlama verilerini dinler ve daha sonra, kullanıcıların anahtar kelimeyle ilgili sordukları her yararlı kelime öbeğini ve sorusunu hızlıca ortaya çıkarır.

Markanızla veya nişiniz için içerik fikirleri oluşturmak için tüketici öngörü madeni diyebiliriz.

AnswerThePublic, günde 2 ücretsiz arama hakkı vermekte ve daha fazlası için ücretli plana yönlendirmektedir.

İçerik fikri oluşturma yolculuğunda faydalanabileceğiniz 6 aracı sizlerle paylaştık.

Lovemark Brand Design olarak markanızı dijitalde başarıya taşıyacak çözüm odaklı stratejiler sunuyor ve uyguluyoruz. Siz de markanızın dijital sağlığı ve geleceği için bizimle iletişime geçebilirsiniz.