MARKALARI ÖNE GEÇİREN 4 İPUCU

Lovemark ailesinden selamlar. Bu yazımızda sizlerle markanızı öne geçirmek içi yapmanız gereken şeylerden söz edeceğiz. Birazdan sayacağımız unsurlar markanızın zayıf yanlarını tespit etmenize, kuvvetlendirmenize yardımcı olacaktır.

Anlaşılırlık Kazanmak

Marka insanlarca üretildiğinden insanlara benzer. İnsanlar tarafından üretilse de kolay kabul görmezler. İnsan doğası gereği ilk kez karşısına çıkan bir şeye karşı kendini korumak ister. İlk kez kitapçıda karşınıza çıkan yabancı bir yazarı düşünün. Muhtemelen o yazara dair yorum ve tavsiye almadıysanız, okunmayı bekleyen tanınmış bir yazarın daha çok bilinir eserini satın alırsınız. Markanızı tanınmamış bir yazar olarak düşünmek yerinde olacaktır. Bu noktada az zamanda etkili biçimde kendinizi anlatmak ve markamızı hatırda tutmak zorundayız. Temel sorumuz şu olmalı… Markam ne kadar anlaşılır, ne kadar yalın?

Enerji Elde Etmek

Pazarlama süreci başladığında elinizdeki sermaye enerjinizdir. Markanın piyasaya tutunması, rakipleri arasından kendisine yer açması esnasında harcanan maddi ve manevi sermaye çok yıkıcı olabilir. Bu süreçte, yolun hemen başında bize enerji sağlayabilecek, yani çabukça fark edilerek, para kazanmanızı sağlayacak hamleler belirleyin. Ürünleriniz piyasadayken bir para trafiği bile yaratmak sizi oyunda tutacaktır. Kazanımlar, kendi yolunuzu tayin etmeniz anlamında da sizin için bir pusula görevi görecektir.

Duygusal Temas Noktaları inşa etmek

Markanızın benzersiz olmadığını düşünürsek, rakiplerinizden ayrışmanızın belki de tek yolu, sektördeki diğer markaların ıskaladığı bir duygusal temas noktasını keşfetmeye çalışmaktır. Örneğin bir kargo şirketiniz olduğunu varsayalım. Bu kargo şirketinin rakipleri arasında öne çıkmak için “bize güvenin.” Temalı reklam kampanyaları geliştirmesi sizi diğer kargo şirketlerine, muhtemelen daha büyük sermayesi ve gücü olanlara hizmet eden bir noktaya getirecektir. Bunun yerine “Sağlam Paketleme vurgusu yapan bir reklam kampanyası üzerinde durmak daha akıllıca olacaktır.

Sembolik Gücü Yüksek kampanyalar yapmak

İnsan beyni bağlantı kurarak çalışmayı bir ilke edinmiştir. Anımsamaya istekli ve zaaflı haldedir. Bu markalar ya da ticari kimlikler için de geçerlidir. Önemli olan nokta, düzenli aralıklarla güçlü hatırlatıcılar vasıtasıyla bilinçlerde kendimize yer açmamız oldukça değerlidir. İdeal hatırlatıcı promosyon kullanma süresi üç aydır. Yani markanız için uygun promosyonu uyguladıktan sonra en az üç ay ara verip farklı bir promosyonla marka algımızı kuvvetlendirmemiz gerekmektedir.