6 Instagram Büyüme Stratejisi
Markaların sosyal medya kullanımı ve sosyal mecralarda yer almaları tercihten ziyade zorunluluk haline geldi diyebiliriz. İster B2B ister B2C ya da C2C orijinli bir marka olun, hedef kitleniz sosyal mecralarda günün büyük bir kısmını geçiriyor. Bunu çoğu marka biliyor ve etkin sosyal medya yönetimi hedef kitlesine ulaşmaya çalışıyor. Sosyal medya yönetimi işi inceliklerle dolu ve zahmet gerektiren bir iş olarak karşımıza çıkıyor. Fakat doğru stratejik plan ve çalışmayla bu başarıya ulaşmak mümkün.
Lovemark olarak bu yazımızda sizlere 6 Instagram büyüme stratejisini paylaşacağız. Böylece bilmediğiniz ve denemediğiniz bazı etkili stratejik adımları deneyimleyerek hesabınızın büyümesini sağlayabilirsiniz. O zaman bu stratejilere beraber göz atalım.
1. Etkili İçerikler Üretmek
Bu noktada markanızın dinamiklerini belirlemeniz ve bu dinamiklere göre içerikler üretmekle işe başlayabilirsiniz. Bunun yanında düzenli bir içerik akışı ve takipçilerinizin ilgisini çekecek fotoğraf, video, story, reels paylaşımı oldukça fazla önem taşımaktadır. Bu sayede takipçilerinizin ve potansiyel takipçilerin ilgisini çekecek ve profilinize trafik sağlamış olacak ve takipçileriniz ile etkileşimleriniz artacaktır. Her gün 1 içerik paylaşarak işe başlayabilirsiniz. Bu içeriklerinizi farklı formatlarda (post, story, reels) paylaşarak kitlenizden gelen tepkilere göre kategorize ederek, hangi içeriklerin daha çok ilgi çektiğini belirleyebilirsiniz. Ay sonunda Instagram'ın sunduğu analizleri inceleyerek kitlenizin aktif olduğu zamanları, etkileşimleri ve erişimlere ulaşabilirsiniz. Bu şekilde içeriklerinizi bir strateji çerçevesinde paylaşarak etkili bir içerik yönetimi yapabilirsiniz.
2. Doğru Hashtag Kullanımı
Doğru bir #hashtag mimarisiyle içeriklerinizi alaka düzeyi yüksek kişilere global bazda gösterebilirsiniz. Burada önemli olan markanıza ve içeriklerinize uygun #hashtag kullanımıdır. Etkileşimi fazla ama bir o kadar da alaka düzeyi yüksek #hashtag'ler kullanmaya özen gösterin. İlerleyen süreçlerde yapacağınız analizler ve denemelere göre #hashtag yapınızı değiştirin. Eğer hashtag kullanmış olduğunuz içeriklerin etkileşim oranları yüksek ise, o hashtag içerisinde yer alan öne çıkanlar kısmında da bulunabilirsiniz. Bu durumda sizin çok daha fazla takipçi kazanmanızı sağlayacaktır.
3. Takipçileriniz ile Etkileşimde Bulunun
Sosyal Medya sadece içerik paylaşılan bir yer değildir. Özünde bir reaksiyon ve interaktif süreçler barındırır. Sosyal medya kullanıcıları onlarla iletişim kuran markalara zamanla bir bağ kurarlar. Bu bağın kurulmasında ise sizin takipçileriniz ile iletişiminize ve etkileşiminize bağlıdır. Örneğin bir post paylaştınız, bu postu DM yoluyla takipçilerinizle paylaşın. Postun içeriğine göre kitlenize sorular sorun ''Son postumuzu gördünüz mü? '', ''Bu bilgiyi faydalı buldunuz mu?'', ''Bu ürünümüzü daha önce. denediniz mi?'' gibi. Emin olun takipçileriniz bu sorulara kayıtsız kalmayacak, cevaplayacak sonrasında postunuzu beğenecektir. Tabi bunu her post için yapmamanızı öneririz. Hikayelerde soru-cevap ve anket etkinliği yapmak da etkileşimleri artırıcı stratejiler arasında yer almaktadır.
4. Hikaye Reklamlarını Önemseyin
İnsanların İnstagram kullanım verilerine baktığımızda, çoğunlukla ilk olarak hikayeleri göz attığını görmekteyiz. Bu nedenle herhangi bir ürününüzün tanıtımını yapmak için instagram hikaye reklamlarının kullanımı da oldukça önem taşıyor. Instagram hikayeleri, sadece reklamlar için de değil, günlük olarak tanıtım amaçlı paylaşımlarınızı gerçekleştirmek amaçlı da tercih edebilirsiniz. Hikayeler 24 saat geçerli olsa da, işletmeniz ya da markanızın öne çıkarılanlar kısmında tutarak kalıcı hale getirebilirsiniz. Markanızın genel tanıtımlarını gerçekleştiren, belirli bir ürün ya da etkinliklerin pazarlamasını yapan hikayeler, oldukça etkili yöntemler arasında yer almakta. Böylece en iyi performansı sağlayan reklamlarınızı da önde tutarak satışlarınızı aynı oranda arttırabilirsiniz.
5. Etkili Görseller Kullanın
Instagram gibi bir sosyal medya içerisinde, sadece görseller ile tanıtım ve paylaşımların gerçekleştirildiğini herkes bilmektedir. Bu nedenle insanları daha iyi bir şekilde etkilemek için görsellerin de sıra dışı olması, sizin için oldukça olumlu bir etki yaratacaktır. Diğer marka ya da işletmelerden sıyrılmanın yolları da, etkili görsel kullanımlarından geçer. Böylece insanlara çok daha profesyonel ve kurumsal bir görüntü sağlayarak tercihlerinizin siz olmasını sağlamış olursunuz.
6. Video Paylaşmayı İhmal Etmeyin
Instagram video içeriklere oldukça önem vermektedir. Bu sayede video format içerikleriniz hem akış hem keşfet hem de sponsorlu reklam alanlarında normal içeriklere göre daha fazla gösterim almaktadır. Bu nedenle hesaplarınızın hızlı bir şekilde, birçok kişi tarafından etkileşim almasını isterseniz, video içerikleri ihmal etmemelisiniz. Sunulan bu yeni güncelleme, markalar adına geniş kitlelere hitap etmek için oldukça etkili yollardan birisidir. Siz de bu etkili yol ile birçok kişiye hızlı bir şekilde ulaşabilme imkanı yakalayabilirsiniz.
Bu ve birçok etkili sosyal medya stratejileri profesyonel kişiler, ajanslar tarafından yapıldığında dijital hedeflerinize bir adım daha yaklaşmış olursunuz. Çünkü reklam ajansları ve çalışanlarının işi markanızın dijital süreçlerini yönetmektedir. Siz kendi işinize odaklanın gerisini biz ve alanında uzman ekibimiz halletsin! Lovemark Brand Design ve hizmetlerimiz hakkında detaylı bilgi almak için bize buradan ulaşabilirsiniz.