Instagram Biyografisi Neden Önemlidir?

Instagram biyografisi hem kişisel hesaplar hem de işletme hesapları için önemlidir. Bunu instagram biyografi olarak değil de sayfanın ilk görünüm alanı olan anasayfa elementleri (İsim, profil fotoğrafı, biyografi, öne çıkarılanlar) bazında değerlenmek daha doğru olacaktır. Instagram biyografisi takipçilerinizi karşıladığınız onlara ''Merhaba'' dediğiniz alandır. Bilirsiniz ki ilk intiba iletişimde çok önemlidir.

Instagram Biyografinizi 6 Adımda Optimize Edin

1.Adım Sayfanızın Amacını İyi Belirleyin

Her şeyden önce sayfanızın amacını belirlemelisiniz. Siz kimsiniz? Markanız kim? Neye hizmet ediyorsunuz? Kullanıcılara kendinizi nasıl bir kimlikle tanımak istiyorsunuz? Sosyal medya iletişimden ne bekliyorsunuz? Bu sorular çoğaltılabilir. Başarılı bir sosyal medya iletişimi için amaçlar, hedefler iyi saptanmış olmalıdır.

2.Adım Sayfa İsmini Optimize Edin

Optimal bir instagram biyografisi oluşturmanın birinci adımı isminizdir. Burada Instagram kullanıcı ismi değil, profilinizde yer alan “ADI” kısmındaki isimden bahsediyoruz. Bu sebeple kullanıcılar aratacağı ismi kullanarak aradıkları doğru adres olduğunuz mesajını verirsiniz. ''ADI'' kısmı tam ve hesabınızla alakalı olmalıdır. Doğru ismi kullanmanızın daha da önemli bir nedeni vardır. Instagram arama sonuçlarında sadece ad ve kullanıcı adlarında yazan anahtar kelimeleri sıralar. Bu yüzden Instagram biyografinizdeki ismin, kullanıcıların sizi veya markanızı bulmak için arayacağı isimler olmasına özen gösterirseniz arama sonuçlarında bulunma ve keşfedilme oranınız yükselir.

3.Adım Profil Fotoğrafı

Profil fotoğrafı instagram sayfanızın olmazsa olmaz elementlerinden biridir. İlk olarak profil fotoğrafı ölçülerine uygun görseller tercih etmelisiniz. Eğer kişisel bir hesap iseniz profil fotoğrafınız üzerinde oynama yapabilirsiniz. Dikkat çeken renkler ve estetik fotoğraflar kullanıcılar tarafından hemen fark edilir. Yüzünüz ne çok yakın ne de çok uzak gözükmemelidir. Mümkünse gülümsediğiniz bir fotoğraf tercih edin. Bu şekilde ayna nöron etkisi yakalayabilirsiniz. Gülmek bulaşıcıdır, insanlar profilinizi incelemeden önce fotoğrafınıza bakacak ve gülücük etkisiyle insanlara daha pozitif geleceksiniz. Eğer bir marka iseniz profil fotoğrafı olarak kurumsalınıza uygun bir logotype kullanabilir, taşıyıcı görsel, imgeler tercih edebilirsiniz. İnsanlar markanızı aradığında, onların aradığı sayfanın siz olduğunuzu bu şekilde sağlayabilirsiniz.

4.Adım Nitelikler ve Beceriler

Başarılı bir instagram biyografi inşası için sizi veya markanızı açıklayacak, ne yaptığınızı doğru bir şekilde yansıtacak detaylara yer vermelisiniz. Bunlar faaliyet alanınız, nitelikleriniz, nişleriniz olabilir. Bunları mutlaka biyografi kısmına markanızın kurumsal diline uygun bir şekilde eklemeniz gerekmektedir. Sizi rakiplerinizden ayıran özelliklerinizi göz önüne getirin. Takipçilerinizin ilgisini çekeceğini düşündüğünüz benzersiz niteliklere mi sahipsiniz? Bu bilgileri biyografinize girdiğinde hem yeni ziyaretçilere kendinizi tanıtırsınız hem de bu kişilerin sizi takip edip etmeyeceğine karar vermelerine yardımcı olursunuz. Burada önemli olan bir noktadan daha bahsetmek gerekirse, biyografinizde tek bir dil kullanın. Kitleleri ayrıştırmak, kitlenize yakınlaştırır. Paylaşım diliniz tek bir dil ise biyografinizi de tek dil olacak şekilde inşa edin.

5.Adım İletişim Bilgilerinizi Yazmayı ihmal Etmeyin

İletişim bilgileri derken; mail adresi, web sitesi, konum, telefon numarası gibi datalardan bahsediyoruz. İnsanların sizinle iletişime geçebilecekleri sizinde hedeflediğiniz feedback kanallarını kitlenize vermelisiniz. Eğer Instagram işletme hesabına geçiş yaptıysanız profilinizin üst kısmına iletişim bilgilerini ekleme imkanına sahip oluyorsunuz.

Instagram diğer sosyal mecralara göre kliniklenebilir link konusunda sınırlayıcı tutum içerisinde yer alıyor. Şu an için her kullanıcının sadece bir tane kliklenebilir link kullanma hakkı var ve bu kliklenebilir link instagram biyografi kısmında yer alıyor. Birçok marka bu kliklenebilir linki, takipçilerini websitelerinin ana sayfasına veya bloguna yönlendirmek için kullanıyor. Sizde bu kliniklenebilir linki amacınıza yönelik şekilde instagram biyografinize ekleyebilirsiniz.

6.Adım Öne Çıkarılanlar

Öne çıkarılanlar sayfanızın ön izlemesi olarak düşünebilirsiniz. Öne çıkarılan öğeler sizin veya markanızın vitrini gibidir. Hizmet verdiğiniz alanlar, nişleriniz, ürünleriniz, kategorileriniz, kullanıcı deneyimleriniz gibi birçok alana ayırabilir ve profilinize sabitleyebilirsiniz. Gönderi olarak durmasın ama hikayelerde de 24 saat içinde kaybolmasın dediğiniz içeriklerinizi burada kitlenize gösterebilirsiniz. Hele bir de öne çıkarılan öğelerinize uygun, dikkat çekici kapaklar eklerseniz bu sayfanızı bir kademe yukarı çıkaracak ve daha profesyonel gözükmesini sağlayacaktır.

Yukarıda listelediğimiz 6 adımı instagram sayfanıza uygularsanız başarılı bir profil görünüşüne ve biyografisine sahip olabilirsiniz.

Blog yazımızı beğendiyseniz ve bunun gibi içerikler ilginizi çekiyorsa diğer blog yazılarımıza buradan erişebilirsiniz.