2021 Dijital Z Raporu: TikTok
Koranavirüs salgınıyla beraber sosyal medya hayatımıza daha çok girmeye ve önemi de bir o kadar artmaya başladı. Bu süreçle beraber yoğun bir kullanıcı artışının yaşandığı TikTok, kendine özgü keşfet algoritması ile hem ilgi çekiyor hem de diğer sosyal medya platformları tarafından beğeniliyor. Bu algoritma sayesinde kullanıcılara kendini bağlayan sosyal platform 2022’nin en çok tercih edilen üçüncü platform olarak yükselmesi bekleniyor.
2021 yılında global'de en çok indirilen sosyal medya uygulaması olması da (656 Milyon indirme) 2022 hedeflerine adım adım ulaşabileceğini gösteriyor. TikTok yaptığı açıklamada 2022’de aylık 755 milyon kullanıcıya ulaşmayı hedeflediklerini açıkladı.
Markaların Öncelikle Kendilerine Uygun Sosyal Mecraları Belirlemeli
Her şeyden önce markanızın hangi sosyal mecrada var olmasını belirlemeniz gerekmektedir. Herkesin kullanıyor olması, kendi markanızın da orada yer alması gerektiği anlamına gelmiyor. Markanızın kişiliğini ve sesini farklı kanallara ve kitlenize uyumlu hale getirmek sosyal stratejinizin önemli bir parçası olmalı. TikTok’un mizah, ilgi ve müzik odaklı içerik ortamı markanız ile uyumlu değilse belki de ilk etapta orada olmamalısınız. Eğer o platformda yer almak markanız için mantıklı bir hareketse, öncelikle markanızın bunu değiştirmek için ne yapması gerektiğini düşünmelisiniz.
Bizi Instagram'dan takip edebilirsiniz
Peki markaların TikTok İçerikleri Nasıl Olmalı?
Markanızın TikTok'ta olmasına karar verdiniz bir sonraki adım ise hangi içeriklerle ve kreatifle kitlenize sesleneceğiniz olmalıdır. Mecranın kendi içinde oluşturduğu trend içerikler, challange'lar, filtreler, efektler ve geçişler size nasıl içerikler üreteceğiniz konusunda yardımcı olacaktır. Bu trendleri kullanmak izlenme sayılarınızı artıracaktır. Fakat burada önemli olan nokta ise bu trendleri kendi markanıza uygun hale getirmek ve içeriklerinizi mecra kitlesine göre optimizasyonunu sağlamaktır.
Yapılan bir araştırmaya göre TikTok kullanıcılarının yeni ve uygun içerik keşfetmekten keyif aldığını; %52’sinin platformdaki marka reklamları aracılığıyla yeni ürünler hakkında bilgi edindiğini ortaya koydu.
TikTok Reklamları
Google Ads, Facebook Business gibi TikTok'ta da markanız için reklam seçenekleri sunuyor. Hatta ''Reklam Yapmayın TikTok Yapın'' sloganı ile markanız için yüksek erişimli reklam kampanyaları oluşturabileceğinizi söylüyor.
Peki TikTok'ta Reklam Nasıl Veriliyor?
Burada da yine Google Ads ve Facebook Business gibi işletmenizi TikTok For Business'a kayıt ettirmeniz gerekmektedir. Kendi deneyimlerimizi aktarmak istersek kolay kurulum ve kampanya mimarisi oluşturmanın oldukça kolay olduğunu söyleyebiliriz. Hatta TikTok, Canva ve Vimeo ile yaptığı iş birliği ile kullanıcıların reklamlarını kolayca oluşturmanızı sağlayan kullanıcı deneyimi orijinli arayüzler ve şablonlar geliştirdi.
Gelelim reklam modellerine, markanız için en uygun olduğunu düşündüğünüz reklam modelleri ile kitlenize reklam verebilirsiniz.
TikTok reklam panelinde 5 adet reklam modeli bulunuyor:
- Özet Akışı Reklamları
- İçerik Oluşturucu Ortaklığı
- Üstten Görünüm
- Hashtag Mücadelesi
- Markalı Filtre
Reklam hedefinizi seçin, bütçenizi hedef kitlenizi ve teklif verme yönteminizi ayarlayın, reklamınızı yükleyin ve CTA (eylem çağrısı) belirleyin ve yayınlayın gerisini TikTok yapsın.
Sonuç olarak TikTok sürekli gelişen bir platform olarak karşımıza çıkıyor, ilerleyen süreçlerde bu mecranın daha büyük kitlelere daha farklı şekilde hitap edeceğini düşünüyoruz. Markanız için bir TikTok stratejisi düşünmek veya uygulamak markanızın dijital dönüşümüne katkı sağlayacaktır.